نقش مؤسسات حفاظتی مراقبتی تحت نظارت ناجا

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از نهادهای که نقش مهمی در مقابله با معضلات و مشکلات اجتماعی در مقابل جرم را ایفا می‌کند. در همین راستا با افزایش تعاملات خود با اقشار مختلف جامعه می‌تواند با استفاده از پتانسیل و توان مردمی برای پیشگیری از جرم در جامعه اقدام کند.و امنیت را در جامعه به وجود بیاورد.
یکی از اقدامات مهم این نهاد بخشی از وظایف خود را به بخش مردمی اختصاص داد که مؤسسات حفاظتی مراقبتی به وجود آمدند.موسسات حفاظتی ، مؤسسات غیردولتی هستند که طبق مقررات و قوانین و ضوابط مشخص ثبت شدند و تحت نظارت مرکز انتظام ناجا مجاز به فعالیت درزمینهٔ حفاظتی و مراقبتی خواهند بود.موسسه‌های حفاظتی و مراقبتی طبق ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه فعالیت خود را شروع کردند.که با جذب نیروی مردمی به‌عنوان نیروی نگهبان با بکار گیری آنها در محله‌ها و اماکن برای تأمین مراقبت و امنیت لازم را فراهم می‌کنند.

ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه،اجازه واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی اماکن فاقد رده حفاظتی را به مؤسسات غیردولتی با حفظ کنترل و نظارت پلیس و کنترل بر فعالیت آنها داده شد.که درزمینهٔ مای مختلف مانند قرار دادن نگهبان در محله و اماکن عمومی ازجمله مجتمع‌های مسکونی و تجاری و صنعتی و طراحی و نصب تجهیزات حفاظتی و الکترونیکی را ساماندهی کنند.

مؤسسات حفاظتی مراقبتی

فعالیت‌های مؤسسات حفاظتی مراقبتی

فعالیت‌های مؤسسات حفاظتی مراقبتی یکی از اقدامات اساسی پلیس در پیشگیری از وقوع جرم است.شرکت های حفاظتی گوناگونی در کشور فعال هستند که این مؤسسه‌ حفاظتی و مراقبتی به‌ منظور ساماندهی و قانونمند ساختن امور نگهبانی و پیشگیری از وقوع جرم و هرگونه تعرض به اماکن و اموال مردم،افزایش ضریب امنیتی با بکار گیری نیروی‌های آموزش‌دیده و تعیین صلاحیت فعالیت می‌کنند.نگهبانان این مؤسسات وظیفه‌ دارند آموزش‌های لازم را از سوی مراکز انتظامی ببینند.

حفاظتی مراقبتی

مؤسسات حفاظتی باهدف مشارکت شهروندان در استقرار امنیت جامعه ایجاد شدند و مکمل مراکز انتظامی بوده و به‌عنوان اولین لایه پیشگیری از جرم،انجام‌وظیفه می‌کنند.
مؤسسه حفاظتی مراقبتی آرامش آفرینان امین نظم با تأمین نیروهای نگهبان آموزش‌دیده در این زمینه مشغول فعالیت است و در این چند سال سابقه درخشانی در امنیت و حفاظت از اماکن مختلف داشته است.  می‌توانید به‌صورت رایگان با مشاورین انتظامی ما درزمینهٔ حفاظت فیزیکی و حفاظت الکترونیک مشورت نمایید مشاورین بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها را برای حفاظت از اماکن و پروژه‌های شما پیشنهاد می‌دهند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.